tinas vardagslyx

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

En annan form av mode...

Av Tina - 30 januari 2010 12:32

En annan form av mode är ju film.

 

Självklart har man sina favoriter, men i bland käns det som om en film blir en het trend. Man liksom "skall" gilla den filmen.

 

En film som så många tjatade om var ju Twilight. Shit, blev lite chockad. Jag hade ändå förväntat mig att den skulle vara liiite bra, men den var verkligen ingenting för mig.

Hade jag varit 15 år så hade jag nog diggat den. *S* Inga arga miner nu TL fans :P hehe.

 

Man har ju haft rätt många favoriter genom åren. Vanlig fråga är ju vilken ens favoritfilm är. En omöjlig fråga att svara på tycker jag. Här följer några klockrena favoriter...

 

How to lose a guy in 10 days

  Har några år på nacken, men jag gillade den väldigt mkt & kan nog säga att den fortfarande passar när jag skall piggas upp.

 

SAW 1-6 

 

...dessa filmer är i dagsläget mina favoriter. Ja, jag är väldigt svag för bra skräckisar.

Hostel är inte fel den heller.


Sagan om ringen trilogin är ju riktigt bra. Har inte sett den på ett par år faktist. Snart dags igen.

   


En till favorit som tillhör en helt annan kategori är Spirited Away.

   En väldigt annorlunda story men sååå mysig. Har allt. Gillar den skarpt.


Milleniumtrilogin är inte dum den heller. Diggar skarpt!

  


Senaste biobesöket var AVATAR. Den hade jag lite förväntningar på & det visade ju sig att det blev en storfavorit.

  

Förvisso en fantasimiljö men tänk om Pandora hade funnits på rikigt. Hade varit rätt tjusigt=)


Nu har jag avslöjat en av mina djupaste hemligheter haha. Inom filmintresset i alla fall.

Det finns så  mycket mer än detta såklart men den listan blir rätt lång.

Som man säger så är film bäst på bio, håller med där men det tråkiga är att allt för många gånger störs man fortfarande av mobiler och småtjatter. kan och har aldrig förstått varför man inte kan hålla snattran i bara ca 2 timmar!! Verkar vara mycket svårt.


Nog tjtatat om film. Skall ta och titta på en till i stället.

Ha en fortsatt trevlig dag. Kram, kram //   

 
 
Emma Lina

Emma Lina

30 januari 2010 13:25

Hej :) vilken fin blogg, ska vi följa varandra på bloglovin'? :)

http://www.emmaliinas.blogg.se

 
Linda

Linda

30 januari 2010 16:17

Men dööö. Klart att twiligt var as bra ;-) Hehe tittade på den med Shola. Men jag tyckte den var gullig. ja men som du skriver så 15års flickig som den skulle va..

Inte nåt för oss äldre kanske men söt endå .
Kram på dig vännen. Du kan fortfarande inte kommentera hos mig eller hur är det med den saken??

Linda

http://www.whittochcharmigt.blogspot.com

 
Tina

Tina

30 januari 2010 16:21

Hej Linda.

Nej jag har försökt på alla vis att lämna en komentas hos dig. Går inte. Den kräver vip-ID eller google ID..eller massa andra id, fattar ingenting=(

http://www.tinasvardagslyx.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tina - 13 juni 2011 21:39

God kväll!   I helgen har jag raggat sommarplagg & hittar inte ett jota! (Jo nu ljög jag. Eftersom jag var så besviken på mitt nya, oranga nagellack, köpte jag ett från favoritmärket Pieces i stället! ) *NÖJD* Så nu klickade jag hem 3 fina som...

Av Tina - 10 juni 2011 07:27

Jag är kaffelös!!!   Ja det är helt otroligt. Glömde köpa mjölk i går och då är det kört med kaffet. Får nog gå till macken och handla här på morgonkvisten. Utan kaffe funkar maskineriet inte riktigt som det skall.   I går fick jag med den ...

Av Tina - 9 juni 2011 20:15

          

Av Tina - 8 juni 2011 07:33

God morgon kära vänner!   Den här veckan började lite sämre än de flesta. Hemma sjuk med feber och brännskada. Förförra julen fick jag en kraftig brännskada i ansiktet pga sol. ( i det fallet fake / solarium) Nu har en likadan skada dykt upp i na...

Av Tina - 4 juni 2011 16:55

Underbara stad, underbara sol,   underbara hälft!   På promenad genom stan denna underbara sommardag gjorde susen. Vi åkte in till stan och tog båten ut till Eriksberg. Mumsade på en glass och njöt i solen. Många som var ute och roffade åt si...

Ovido - Quiz & Flashcards