tinas vardagslyx

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Tina - 3 februari 2010 20:46

Ni vet ju...

 

att jag älskar inredning. Hade varit väldigt trevligt med mer ekonomiska tillgångar till det i och för sig, men det gäller att hova in lite i taget.

Tänkte dela med mig av lite favoriter som pryder min underbara lya.

 

Fin servetthållare, Mio. Pris, kommer jag tyvärr inte ihåg.

  

Vitt är ju över lag en het favorit.

 

Min fina spegel på nåsten 2 x 1 meter, från Jysk. Kommer ihåg att det var REA. 399:-???? Även där minns jag inte priset riktigt. Gillar de fina detaljerna!

     ...den måste bara putsas nu. Vet inte om jag gjort det mer än en gång sedan den inhandlades för drygt ett år sedan *S*

 

Dessa fina dynor från Solbacka. Inköpta från Ge-Kås av alla ställen.

På vintern får de pryda min fåtölj, annars hör dem till balkongstolarna.

  

 

De fina ramdetaljerna är en favvis. Denna fina ram tror jag att jag hittade på Hemtext för snart 3 år sedan. Såååå fin. Bilden är på syrrans lillkille Linus.

  

  

 

Nej, nu kallar Felia igen. Mer film skall plogas. Eller skulle vi se på efterlyst?....Hm, får dra mig in i sovrummet till killens stolthet, Mr 32 " ;)

 

Sussa så gott. Puss & kram //   

Av Tina - 3 februari 2010 19:35

God afton alla.

 

Mår illa & är trött. Har ätit detta:

  

Ser det gott ut? Ha ha ...det var det faktist. Risotto med smarrig zuccini. Nu skall jag vräka i mig 250 gram choklad. Ho ho...ja det är den veckan på månaden då jag får göra det även om det inte är lördag.

 

Ha en trevlig kväll. Jag dyker upp i kväll igen. //  

Av Tina - 3 februari 2010 06:44

 God morgon.

 

Tittade ut genom rutan, och mycket riktigt, det hade kommit i alla fall 2 dm nysnö. Tittar alltid på bilarnas tak. Plogen kommer lagom innan jag skall gå, som vanligt. Perfekt. jag vet att man inte skall klaga på snön, men lika trötta folk är på att höra att folk klagar, lika trött blir jag på att inte få klaga.

Har aldrig gillat snö i vuxet tillstånd och kommer inte göra heller. Må så vara om man skulle på skidresa. men inte här, inte nu. Jag hade nog inte gnällt om jag visste att det väntade en sommar med 3 månaders sol och värme, men där går man ju inte säker=)

 

Så vad skall man traska runt i idag då?

  

Gillar verkligen denna tröja från Vero Moda.

 

Kaffe och off to work som gäller nu. Får väl gå lite tidigare än vanligt. Jag bor ju ändå i Göteborg och det finns en changs att västtrafik inte vet vad snö är så. kram kram //  


Ovido - Quiz & Flashcards