tinas vardagslyx

Alla inlägg under februari 2010

Av Tina - 11 februari 2010 07:03

Puff i repris.

 

Ja jag vet, det börjar bli tjatigt. Men jag gillar mina pufftoppar. Skall köpa lite mer färger till våren, om de finns kvar då. Men nu får det duga med svart & vit.

 

      

Topp BIK BOK, Jeans H&M, stövlar SkoPunkten

 

Tjo i ottan. Jag vaknade "bara" halv tre i natt, nös och nös och nös..... men nu på morgonen är allt bra igen. Skumt. En halvtimme efter mig vaknade killen och nös i mängder. Men han är också ok nu. Måste varit ett spöke som körde en fjäder under snoken på oss.

 

Varför detta vaknande mitt i natten?? Börjar bli jobbigt. Vill väldigt gärna sova tills klockan ringer. Tack.

 

Längtar så till helgen. Alltid kul med små turer. Svärföräldrarna skall ta oss till skövde för shopping. Får se vad den hålan har att erbjuda:P

 

Nu blir de kaffe. Hä på er //  

Av Tina - 10 februari 2010 20:06

Pimpa dina prylar....

 

       ..haha söta nappar.

 

Kommer Hello Kitty någonsin gå ur tiden?

    

 

    

 

    

 

Ja jisses..... Hittade även lite nagelkonst. Nog ingenting för mig;)

 

         ..nä vet ni vad. Bara jag som är lite uttråkad. Har varit hos Anna & Martin och hälsat på, men så fick jag ett mindre migränanfall med flimmer framför ögonen så jag knappt kunde se någonting. Fy farao vad det suger. Men jag lyckades hålla illamåendet borta...än så länge.

 

Skall krypa ner i sängen och kolla på efterlyst här snart. I morgon skall jag i alla fall pimpa min utväxt;) Börjar likna en tiger i skallen.

 

Natti natti gott folk //   

Av Tina - 10 februari 2010 06:54

God morgon folket.

 

Vaknade kl 02:15 i natt. Vad var det för vits med det? Inte behövde jag kissa, nä ingenting. Låg där och vred på mig hur länge som helst. Somnade lagom innan klockan ringde. Najs. Not.

 

Kofta, Gina Tricot. Rött lack, Depend. Löwe it.

    

 

I går köpte vi ju tågbiljetter till Mullsjö med. I helgen skall vi till Pontus föräldra. (Mullsjö ligger en bit utanför Jönköping)

Skall bli väldigt mysigt och trevligt. De är hur goa som helst.

 

Nu blir det kaffe, kaffe & kaffe. Hä på er //   

Av Tina - 9 februari 2010 18:49

Det var ett snabbt restaurangbesök.

 

Vi var båda väldigt trötta, men det väldigt uppskattat att jag tog med killen ut & åt lite god mat. Vi drog dit direkt efter jobbet. Blev Bryggeriet. Fick funka;) Så vad åt vi för smarrigt?

  

Oxfilé med potatisgratäng & rödvinsås. Mumms fillibabba. Men Pontus hade potatisklyftor i stället. Satt och gäspade gjorde vi med.....så snabbt där i från och hem till värmen hehe.

Inte för att min lägenhet är i varmaste laget men bättre än ute=)

 

Klockan är bara strax efter sju och jag kan gott och väl tänka mig att gå och lägga mig. Men skärpning! Får hålla killen sällis ett tag till. Så jag får ta & göra kaffe tror jag.

 

Kram kram och god kväll//   

 

 

 

Av Tina - 9 februari 2010 06:50

Ja så puttinuttit så..... 

Någon present blir det inte*S*  

 

Den har han redan fått långt i förväg, trist men det var jeans han ville ha innan ett visst tillfälle. Stackaren ligger i sängen med visdomstandvärk så jag skall inte skutta in med tårta och sång med morgonröst.

 

Mina fina tulpisar är som vackrast just nu.

    

Det är inte samma bukett jag käpte för snart 3 veckor sedan. Men det var nog underförstott.

 

Har blivigt lite grå av mig, tycker jag drar fram allt grått jag har. Vädret som gör det;)

       Topp/klänning, Ellos. Leggings Gina Tricot, Stövletter SkoPunkten.

 

I dag känner jag mig ovanligt pigg, har nog sovit som en gris. Nu blir det kaffe innan jobb. I eftermiddag skall jag se om jag kan hitta på något för födelsedagsbarnet.

 

Kram kram //   

 

Av Tina - 8 februari 2010 20:58

Nyss hemkommen från Båtmässan 2010.   

 

En sådan trevlig liten jolle skulle man ha minsann;) Var med 2 vänner efter jobbet & lekte rika för ett tag. *S* Lite kul att se på men inget man antagligen kommer äga under sin livstid.

 

    

 

Jag skulle nog kunna tänka mig en sådan semestertripp.

 

Har varit väldigt tråkig som bloggerska idag, men nu kommer jag bege mig till sängen och se på film. Trött, frusen och har sprakande huvudverk=/ Natti, natti mina vänner //  

Av Tina - 8 februari 2010 07:18

God morgon.

 

Stressig morgon. Hupp hupp whit the tupp. Jag idag:

      

Kofta Gina Tricot, Leggings Gina Trocot & stövlar Sko Punkten.

 

Bye bye, höres & störes //   

Av Tina - 7 februari 2010 17:24

Vårnytt för män.

 

Killen diggar ju med att "fönstershoppa" på nätet, och det är NÄSTAN lika kul med mode för män som för kvinnor;)

 

Finns mkt snyggt även där. Så snyggt & stilrent med vit piké & vita sneakers.

    

Piké från Whyred, skor från Fred Perry.

 

 

    

Snygga jackor från Nelly.com

 

    

Accessoarer på killar är snyggt! Bägge från nelly.com

 

Nu blir det taco här hemma. Har varit en riktigt slapp dag. Men det hör ju söndagen till. Inte sant? Kramen so long //   

 

 

Skapa flashcards