tinas vardagslyx

Alla inlägg under april 2010

Av Tina - 15 april 2010 19:04

God kväll!

 

Proppmätt efter ett paket bacon och ett halv paket blodpudding *s* Mumma det;) Killen kan inte riktigt utstå tanken på blodpudding så han fick hitta sig något annat att proppa magen med.

 

Vi skall till och med lyxa till det med glass senare, trots att det inte är fredagsmys.

 

Var i väg till Nordsjö Idé & Design. Hittade väääldigt många snygga tapeter. Priserna var inte lika fins. 

    

Den här tycker jag var jättefin. Köksfondvägg kanske? Men inte hemma här, 1459:- /rullen=)

 

 

  

...nej, den här blir det inte heller. Men såg lite kul ut *s*

 

Det här är en en kandidat:

  

...309:- / rullen.

 

Ja, det blir till att kika runt lite till.

 

I morgon skall jag börja träna igen är tanken. Skall bli såååå skönt. Sätta i gång här igen nu fram till sommaren. Under semestern sedan vet jag att det inte kommer bli någon träning men den kommer fortsätta diciplinerat från augusti. Då kommer min vänn Anna Östgård att börja träna igen efter andra knodden. Då drar vi med varann och det gör det lite lättare. 

 

Men först skall det tjocks på lite mer. Nu blir det glass! Underbar kväll på er!

 

  

 

Av Tina - 15 april 2010 06:47

God morgon!

 

En vulkan som brötar på Island. De har ju ställt in en del av sveriges flygtrafik i dag på grund av röken som sprider sig. Nu antar jag att röken kommer stanna rätt högt upp, men den skall ju nå in över södra sverige senare i dag. hade varit LITE kul att se. Vad är det för rök? "Äh, den kommer bara från island". *S* Lite udda. Hoppas allt går bra för de boende där.

 

Solen skiner hos oss i alla fall och det är ju lika underbart som vanligt. Drar till jobbet tidigare även i dag. En del att göra. Ni får ha en underbar torsdag!

  

Klänning H&M, Leggings Gina Tricot.

 

  

Av Tina - 14 april 2010 06:43

God morgon!

 

  

 

I dag blir det rosa topp & rosa lack. Toppen kommer från VERO MODA.

 

Skall börja tidigare i dag också, så jag får rusa här. Underbar onsdag på er!

  

Av Tina - 13 april 2010 20:11

God kväll!

 

Som massa andra bloggare & bloggerskor måste jag ju med nämna att jag längtar till...

 

S.A.T.C 2 !!

  

Första filmen (för att inte tala om hela serien, som jag förvisso bara har sett repriser på då jag inte följde den föstra gången) var ju underbar! 28 maj skall det vara premiär i Sverige. Kul, kul. Men det är några veckor kvar. Det får bli mitt nästa biobesök tror jag. Har pratat om att vilja se Alice, Shutter Island, bl.a men jag har bara hört "så dääär" i från alla, så jag funderar på att vänta tills de kommer på dvd. Den väntan är ju aldrig lång nu för tiden. De släpps så fort ändå.

 

Nu blir de, dusch, lackmålning och tv i sängen. kram so long!

 

 

  

 

Av Tina - 13 april 2010 06:26

God morgon!

 

Ingen uppdatering i går kväll nej, blev lite sent och sedan började ju både Guldfeber och Hollywoodfruar *s* Ringde på en skinnjacka som jag hittade på Blocket. 300:- (Nypris över 1000:-) Märke Object. Aldrig använd. Det kände man både på den och på lukten=)Perfekt!

  

Har velat ha en brun skinnjacka länge, så man kan växla om med den svarta. Tyckte den hade snygga, lite annorlunda detaljer också.

    

Inget fel på second hand=)

 

Det blir jobb redan kl 07:00 i dag. Så dags för massa kaffe och sedan ut i solen.

 

Underbar tisdag på er!

 

 

  

Av Tina - 12 april 2010 06:56

God morgon!

 

Ny vecka och den startar bra. Solen är redan uppe och skiner snart in genom rutan. Klockan är inte ens sju. Underbart! Inte konstigt att det är lättare att gå upp nu. Men hur sugen är man inte på att vara hemma för att ta en frukost på balkongen när den har värmts upp ett par timmar?=)Men så blir det inte, inte i dag i alla fall.

 

  

 

Kaffe, frulle sedan off to wööörk. Underbar dag på er!

 

  

 

 

Av Tina - 11 april 2010 17:24

God eftermiddag!

 

Vädret blev ännu bättre i dag. Underbara vår! Har varit i väg hela dagen i dag. Mötte upp Anna & Martin med deras guldklimpar, för en promenad vid halv tolv. Gick runt sjön som ligger ovanför vårt område. Sååå skönt.

    

     

 

Sedan blev det fika och tapetsering. Inte hos oss nej, Anna & Martin skulle slänga upp en tapet i köket. Urläcker! Nu MÅSTE vi pallra oss i väg och skaffa den där tapeten till vardagsrummet som jag tjatat om=)

 

En bild på gullegrisarna. 

    

 

Väl hemma, riktigt uppsvällda. Vi nöjde oss inte med pasta, lax & broccoli. Gjorde en halvfabrikatis från Ekströms, tror jag att det var. Rabarbersmulpaj. Shit, va gott. Kommer göras om nästa gång det vankas besök. Inte dum alls. Självklart billigare att göra helt sjävl men.....bekvämt värre=)

 

Nu blir det reprisen på Gray´s. Puss & kram!

 

  

 

 

Av Tina - 10 april 2010 21:43

REA på have2have.se Gillar du Canvas? klicka här & shoppa loss i några timmar till!

 

  

 

Själv funderar jag på att klicka hem dessa snyggingar.

  

De här är rätt läckra med. Klacken är dessvärre på tog för hög för min del. Skulle nog stappla omkull illa kvickt!

    

 

Natti, natti godingar!

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards