tinas vardagslyx

Alla inlägg under maj 2010

Av Tina - 17 maj 2010 17:19

God middag!

 

Nu har DV Mode landat på dörrmattan. Kuuuul. Alltid skoj med modeläsning. Massa snyggt badmode i detta nummer. Hoppas det blir lite bad i sommar. Det var ju riktigt varmt i vattnet i slutet av sommaren förra året.

  

 

Lite pasta & pesto till det så;)Killen är och yrar i Borås för att köpa ett bord med Andreas. Suck ja.....dom två*s*  

 

  

 

 

Av Tina - 17 maj 2010 06:49

God morgon.

 

I dag var det inte lätt att stiga upp minsann. Somnade rätt sent, eller snarare vaknade och somnade om vartannat fram till klockan tolv i natt. Men ny vecka nu, nya tag. Inget spännande så långt ögat kan nå *s* Kan ju hoppas på att solen och sommaren även når västkusten senare i veckan. Alltid något.

  

Hovade in denna söta "kavaj" på H&M för 299:-

Helt i bomull och underbart skön. Klänning H&M, Leggings Gina Tricot.

 

  

Någon färg måste jag ju ha. H&M även här. Sommarblått! Fiiiint. (Inte om man frågar killen, han tittar lika skeptiskt på mig varje gång jag målar på lacket). 

 

Kaffe & nyheter sedan jobb. Hoppas ni får en skön måndag.

 

  

Av Tina - 16 maj 2010 18:15

Tjenix!

 

Vi hamnade på Kvibergs marknad med vår lilla biltur. Intressant. Har aldrig varit där förut. Shit va folk och shit va skräp! Går säkert att hitta ett och annat fast det var ju omöjligt att se någonting! Nä, för brötigt och för trångt för att det äns skulle vara kul att titta.

    

Dock fin byggnad att ha en marknad i.

 

Väl hemma tryckte vi i oss ett paket Ballerina kladdkaka och tittade på filmen "Carriers". Nä det var inte sååå bra. Konseptet var helt ok, hade kunnat hända lite mer. Killen var mer nöjd än jag.

  

 

Nu blir det pasta med ostsås och bacon. Önskar er en fortsatt trevlig söndag.

 

  

Av Tina - 16 maj 2010 12:13

Måste få komma ut!

 

Nu blir det en tripp med killen och hans kompis Andreas. Ut och åka lite bil, se vad som bjuds på. Vi skall nog i väg till en marknad. kan alltid vara kul. Kanske hittar lite skit.

 

 

Bye bye och skön söndag på er!

 

    

Av Tina - 15 maj 2010 21:01

Hur skulle jag se ut om jag fick välja fritt?

 

Jo, jag har hittat min drömlook. Tittar ju på den otroligt segdragna, underbara, fåniga, bästa serien ever! Australienska "Home & away". Den har hållt igång sedan 80-talet. Började själv följa den för snart 5 år sedan.... visades dock inte så länge på svensk tv så nu blir det internet. Fina Esther "Charlie Buckton" Anderson har allt jag vill ha. Ha ha.... Håret, framförallt;)

 

Finns en del långdragna serier, detta är MIN favorit! 

 

Men men ....sitter nu och tittar på Sommarkrysset med mitt hjärta. Har käkat sushi och pizza. På dagen var vi hos hans bror Mark med tjej & deras lilla sessa Filippa. Svärföräldrarna var också där. Blev trevlig fika bl.a

 

Nu skall det mysas vidare i soffan. Trevlig lördagskväll på er!

 

  

Av Tina - 15 maj 2010 07:10

Hallå i ottan!

 

Nu är jag uppe sådär tidigt igen trots att man får sova hur länge man vill om man bara kunde! Alltid samma visa på helgerna. Men men .....rotade bland mobilbilderna...blandas med både skratt & sköna minnen. Tänkte dela med mig en blandad kompott av vänner, pojkvän, barn, men mest sommar=)

 

      

Medverkande: Pontus, min prins! Syrrans lillgryn Linus, Anna & Martins lilla Lia, Emma min älskade vän! Linda och hennes sessa Filippa, Jag & Andrea på Madonna, & Linda S-T i hennes trädgård=)

 

Lagom spännande för er men superkul för mig  

 

  

 

 

Av Tina - 14 maj 2010 06:46

God morgon!

 

Alla bilar står fortfarande på parkeringen utanför. Alla är lediga utan jag :/ Uuuuääää! Men en fredag skall man nog kunna ploga igenom. Kommer att bli en lugn dag.

 

Hittad ett par såååå fina shorts på www.bubbelroom.se

    

Såååå söta ju. Tyvärr skulle jag själv endast använda de i närmiljö till hemmet eller på semester. Inte i stan. Trist, men jag vet att jag lätt känner mig för naken när det blir kort.

 

 

I dag blir de slappt! Mysklänning Ellos, kofta H&M.

 

Kaffe & nyheter. Underbar fredag på er! 

 

    

Av Tina - 13 maj 2010 15:39

Tygdojjan!

 

Behaglig, snygg och måste inte kosta skjortan. Måste inte vara en Converse!

 

    

Rosa - 249:- Blå - 199:-

 

Har haft en snabb mysstund hos Anna och Marcus med gott fika. Nu blir det middag och film med hjärtat. 

 

Kram och fortsatt trevlig helgdag!

 

    

Ovido - Quiz & Flashcards