tinas vardagslyx

Alla inlägg under juni 2010

Av Tina - 24 juni 2010 22:37

Tjipp & godkväll!

 

Gick en sväng på stan idag med gutten min och vi hittade våra outfits inför morgondagen.

Killen hittade en snygg, vit skjorta i linne/bomull. Lite tunnare och mjukare än en strikt skjorta. Själv blev det att jag hovade in den ena Lindexklänningen...

 

Kan ha funnits bättre alternativ på stan men svettig och trött samt tvätt som väntade hemma orkade vi inte gå runt mer. 

 

Nu lite skönhetssömn inför morgondagen. Trevlig kväll på er!

 

    

Av Tina - 24 juni 2010 07:04

God morgon!

 

Invigningen av chefens nya altan var trevlig. God mat, dryck & trevligt sättskap. Underbart väder! Sol hela kvällen & den får väldigt gärna hålla i sig över midsommar också. Blir firande hos Pontus bror med familj. Mycket trevligt. Men först måste det förberedas lite idag. Skall ragga upp en klänning på stan och hova in lite dryck.

  

 

Det var några år sedan jag hade krans. Kanske man skulle ta och binda sig en. He he.

Men nu kaffe, nyheter och sedan off to work.

 

  

 

Trevlig torsdag på er!

 

  

Av Tina - 23 juni 2010 07:19

God morgon.

 

Kan man ha khakigrönt på midsommar? Eller måste det vara blommigt eller vitt? kanske inte finns någon regel där men jag fick ju returnera den vita från Ellos, men jag funderar på något av detta från LINDEX:

 

 

    

Långklänningen tänkte jag hova in ändå, såååå snyggt till lite smycken och gladiatisar.

 

Men nu blir det kaffe & nyheter. Efter jobbet blir det afterwork hos självaste bossen=)

 

    

Av Tina - 22 juni 2010 06:52

God morgon!

 

Ja nu har jag äntligen fått håret färgat igen. Gillade verkligen det mörka och fortsatte med det  

 

Nu är sommaren tillbaka...IGEN! Bra det. Hoppas det håller i sig över midsommar. Har ingen klänning än. Den jag fick hem kommer gå tillbaka. För kort för att jag skall känna mig bekväm i den=(

 

 

Ser lite röd/lila ut på bilden. Men det är mörkbrunt. Ljuset som spökar;)

 

Nu smörgås, kaffe & jobb. Sedan blir det besök hos anna och martin och deras 2 små gryn. Lilleman Loui skall döpas i helgen och jag kan inte vara med så han får lite av tant Tina i förväg;)

 

    

Av Tina - 21 juni 2010 06:57

God morgon!

 

Ja idag blir det nytt hår...typ. Skall till frisören och få det färgat igen. Underbart!

 

I lördags åkte jag och killen till min syster för att passa lillfisen på kvällen. De hade grisfest i grannladan  Vi hade på tv:n och tittade på delar av bröllopet också. Själv var jag mest nyfiken på alla klänningar.  

 

Kavajen jag klickade hem från ELLOS, sjal - VERO MODA. Jeans - H&M. 

 

Nu kaffe, nyheter och sedan jobb och frisör. Underbar måndag på er!

 

     

Av Tina - 19 juni 2010 10:12

God morgon!

 

I går kom kläderna. Tror tyvärr inte jag behåller klänningen. Den var lite kort. Men kavajen kan va kul till lite annat. Även den är av kortare varianten, men det gör ju ingenting=)

 

    

Får ta och ragga upp en annan midsommarklänning. Blir nog bra. 

 

I dag strålar solen! Underbart. Gör den visst inte i Stockholm. Får hoppas att vädret där uppe duger att gifta sig i åtminstånde. Senare idag skall vi till min syster utanför Kungsbacka. Skall passa deras lillfis på kvällen, så sover vi över och hoppas på strålande sol i morgon med så jag kan sola på deras altan;) 

 

Nu skall jag se på min nördserie Home and Away. Alltid lika kul att samla veckans avsnitt och se hela skiten på lördagsförmiddagen under duntecket med kaffet klart. Najs. Kram på er och en underbar lördag!!

 

    

Av Tina - 18 juni 2010 06:56

God morgon!

 

I går blev det egen myskväll i stället. Min kära Katarina behöve dona lite mer med jobbet. Så det blev lite shopping på stan, sushi & senaste Wallander, Indrivaren.

  

 

Förra raden av Wallanderfilmer var ett snäpp bättre, helt klart. Men detta duger också=)

 

Slänger genast på mig de nya fynden.

 

Sjal med underbara färger - VERO MODA. Även leggings - VERO MODA. Är marinblå men blixten lyser upp dom lite. 

 

Nu kaffe, nyheter & jobb. I kväll kommer Linda 1 & Linda 2 hit på lite vin. Girlsnight!!!

 

Trevlig fredag!

 

  

 

 

Av Tina - 17 juni 2010 07:03

God morgon!

 

Ja grät gjorde jag i går också även om det var andra gången jag såg säsongsfinalen av Grey´s. Men det är ju såååå bra. I dag blir det barndomsdejt efter jobbet. Skall hälsa på underbara Katta och hennes lillskit. Skall bli riktigt trevligt.

 

Men först kaffe, nyheter och jobb. 

 

  

 

Skapa flashcards