tinas vardagslyx

Alla inlägg den 5 april 2011

Av Tina - 5 april 2011 19:10

Ja det kan man ju undra.


"Munkebäck" är min första tanke, självklart säger jag att jag bor i munkebäck när någon frågar. Ja men var ligger det då? Jo vet du var kålltorp ligger? ja det vet de flesta, ja typ där fast på andra sidan munkebäckstorget. Ok.


Tittade på kontraktet eftersom jag behövde få fram lägenhetsnumret. Kålltorp står det. Jaha, ok jag bor visst i kålltorp. Ok, men den här delen av kålltorp ligger i munkebäck.


Portkoden har inte fungerat på ett tag så vi har inte fått någon post. Eftersom jag väntar viktig post kontaktar jag Bring som hade satt en lapp på porten. Jag slår en singnal och frågar om de kan se om posten kunnat delats ut. "Du skall då få tala med område härlanda". Härlanda? Jo men det vet jag. Härlanda är ett primärområde som tillhör örgryte. Örgryte? vad lyxigt det blev helt plötsligt.


I dag kunde ju posten komma och jag fick äran att bli informerad vad som händer här i ...vidkärr? Ok, vidkärr. ja men det låter helt ok. Vidkärr. Det ända som står om vidkärr är det hemska barnhemmet som fans här fram till 1976. Så vad som innefattar vidkärr vet jag inte riktigt. Men kanske jag tillhör vidkärr?


"Välkommen till Torp" - skylten ligger ca 100 meter här i från. Torp. Aha!

 

Stora frågan är då varför Sävenäs station är den närmaste hållplaten? Sävenäs? Är det kanske där jag bor=)


 

Skapa flashcards