tinas vardagslyx

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Tina - 13 april 2011 21:42

Ligger här och smågarvar för


 mig själv.


Åt helt underbara minnen!


Minns ni tex att man gjorde Peacemärken i träslöjden (fast jag tror de var av koppar/metall??) Där hängde de runt halsen, oslipade och kantiga. haha! Var dock långt ifrån alla som gjorde detta. De tuffa brudarna hoppade nog över den trenden;)


Just från slöjden har jag massa konstiga minnen. Under någon period gjorde man även nyckelknippor av skruvade platsmojjar. I alla möjliga storlekar och färger. Och alla förbannade, gigantiska hårband man gjorde i syslöjden. Trist att man inte har något av det där kvar.


USA-sockan. Sicken gudagåva för alla tjejer! Minns när jag stolt hade ett gäng i olika färger och med glädje skulle komma topmodern till min far i Tyskland på sommarlovet 92 eller när det var *s* Inte en jävel där nere hade sett något sådant, så där blev man ju uttittad av helt fel anledning. Om inte minnet sviker mig så kom strumpfan aldrig dit heller.


Snyggast av allt var nog när hela klassen (gäller bägge könen) skulle ha vit polotröja med Aqua Limone-tröja ovanpå. I vilken färg som helst, bara det var i 2 nummer större än vad du normalt hade. Till det får vi inte glömma pannbandet och mörkblå Levi´s 501. Fattiga jag fick pina iväg till Levi´s outlet vid svingeln. (Undra när den försvann??)

Där kunde man ändå få ett par för 399:- Hade man inte råd med Levi´s fick det i nödfall duga med ett par Rockyjeans från H&M men insydda tygbitar lite här och var. Och hur populär var man hos sina förälderar när man klippte sönder sina nya brallor? Bara ett mindre snitt vid benslutet så byxan låg snyggt på skon;) På sin röda Reebok.


Var väl ändå enklast i lågstadiet. Då fick man nöja sig med den hembeställda skoltröjan som kom varje år. "GunnaredsSkolan" - fin logga det där.


Härligt med minnen!


 



Av Tina - 13 april 2011 07:39

God morgon Sverige!


Sovmorgon idag, innebär en timmes längre sömn. Det var behövligt och jag lyckades nyttja den dessutom=)


Igår hade jag en favorit. Min fina blus från ZARA.

  


Vissa ångerplagg har man lyckats köpa genom åren men den här är jag riktigt nöjd med.


Samma med den välanvända sjalen från VERO MODA:



   Den får pryda halsen idag.


I går var jag och Anna på dans Fuego igen. Jag har äntligen hittat en träning som är kul att gå till, som jag till och med kan längta efter. All annan träning har varit lite mer för att jag "måste".


Nä, nu kaffe & jobb!


 

Skapa flashcards