tinas vardagslyx

Alla inlägg under oktober 2010

H&M

Av Tina - 30 oktober 2010 09:31

God morgon!

 

Är det jag som har blivit snål eller har H&M blivit dyrare;)?

Dyrt har det väl aldrig varit men man är van att de dyraste plaggen liggen runt 299:-

 

Funderar på denna urläckra poncho.

    

H&M 399:-

 

Vill ha, vill ha.

 

I dag blir det flytt för hela slanten. Killens föräldrar kommer hit och vi skall dona lite i hans lägenhet och köra hit lite grejer. Äntligen blir vi officielt sambos=)

 

Nu kaffe innan päronen anländer. Underbar lördag på er!

 

  

Av Tina - 28 oktober 2010 13:30

Här ligger man hemma sjuk, yr och illamående av den där mirakelmedecinen. Men det kunde man tydligen bli så den får vara tills vidare. Ligger och tittar på massa Morden i Midsomer. Underbara serie. Älskar dem! Skall ut och handla sedan i alla fall, blir galen av att ligga inne. Var över 2 år sedan jag gick hem från jobbet nu. Känns konstigt.

 

Sitter och kollar runt på nätet efter julgardiner.

  


2 sådana knytbandslängder i köket kanske? En fin duk på bordet och stjärna i fönstret till det. Nja, något att fundera över.

 

Nu blir det matshopping. Får liggsår. Hä på er!


  

Av Tina - 27 oktober 2010 19:07

Aningen deprimerad i dag....sorgens dag. Nä så illa får det inte vara men den tredje parten i vårt triangelbyte har nu dragit sig ur. Hon diggade våran lägenhet stenhårt men har inte råd med den. Så där rök vår underbara trea. Fördelen med detta är att vi får bo som vi har planerat ett tag till. Dela på min hyra så vi får känna oss rika ett tag;) Snubben flyttar in officiellt första november! Skall spara lite mer dolares tänkte jag. Samt att det är skönt för Pontus så länge han pluggar. Ja där var fördelarna i alla fall=)

 

Till råga på allt fick jag gå hem från jobbet i dag, blev helt snurrig och illamående. Somnade direkt när jag kom hem. Behövde nog sova ruset av mig efter cocillanan. Uch, mår inte alls bra efter den där.

 

Har haft inredning i tankarna ett tag nu (fast får flytta över de tankarna till den här lägenheten i stället) Vill skaffa nya julgardiner. Skall bli såååå mys att få jula till det. Älskar den tiden. Massa levande ljus och lussebullebak.

 

Har länge tittat på dessa stakar på HEMTEX

  

Finns i massa fina färger.

Hittade även denna riktigt mysiga pläd på deras hemsida med:

  

Fuskpälspläd. Vill ha!

 

Men nu vill jag ha mat. Skall bli fiskpinnar med ris och världens godaste dillsås till.


  

Av Tina - 26 oktober 2010 06:53

God morgon!

 Helt otroligt. Den underbara hostmedicinen gjorde att jag sov hela långa natten. Då den även ger en slö effekt somnade jag på stört;) Missade dock inte Hollywoodfruarna med vår älskade Maria Montazami. Många tycker hon är uttjatad men hon är bara för underbar.

 

I går hade jag slut på mitt bästa hjälpmedel för att hålla hyn i färg och form. Så då blev det favoriten Loreal miniralpuder, en nyans mörkare så man slipper känna likkänslan.

  

Måste försöka att ställa mig in på att bytet inte blir av....nu är jag altså inne på lägenheterna igen. Usch, det är så jobbigt när man går och väntar. Det är ett triangelbyte och vi är alla intresserade. Tyvärr tycker tjejen som skall ha våran lägenhet att den är aningen dyr och skulle fundera på det. Nu har hon funderat och funderat.....det händer inget mer. Senast i helgen meddelade hon att det nog blir våran om någon billigare inte dyker upp. Vill bara ha detta avklarat nu. Har ju liksom redan möblerat trean i huvudet;) Planerat in nya detaljer och inredning.  

Nä nu blir det jobb.

 

Hä på er!


  


  

Av Tina - 25 oktober 2010 19:24

 

Nu skall hostan försvinna!!

 

Lite Cocillana-Etyfin ....

 

kommer förhoppningsvis att göra susen. Farbror doktorn har lyssnat på hjärtat i dag med och det tickar visst som det skall.

 

Lite snurrig känner jag mig allt. Man gör tydligen det efter en dos av denna medicin. Liksom skööön känsla;)

 

Jo min tanke var att jag skulle sätta i gång bloggen igen. Har varit lite skönt att inte bloggat men i mellanåt har jag allt saknat det  


Jag och killen är mitt i ett (eventuellt) lägenhetsbyte. Detta var verkligen inte tanken att det skulle ske så snart. Stormtrivs i min lägenhet och har bott här snart 2 år. Har flyttat som en dåre senaste 5 åren känns det som. Men vi hade planer på att skaffa större om sådär 2 år men nu kom det upp ett kanonläge på en underbar trea, och de växer inte på träd så nu hoppas vi detta byte går igenom. 91 kvadrat, 2 helkaklade badrum, bara trägolv i alla rum, stor inglasad balkong. Ny varmluftsugn med keramikhäll, diskmaskin. Vill ha!! Får ju betala en slant för stället men det kommer ändå bli mindre än vad vi står och betalar för bägges lägenheter nu. Från och med 1 nov hyr han ut sitt ställe då då är vi rika ett tag;)

 

Kommer uppdatera om hur det går med bytet.


& till senaste kapet. Börjar bli för kallt för de vanliga tunna leggingsen så dessa, lite tjockare med snygga skinndetaljer hovade jag in på Gina Tricot i lördags:

  

199:- as found!

 

Nu skall jag hosta vidare och ta hand om min sjuka pojkvän. Skall bli chokladglass och färskpressad juice! Underbar kväll på er. Snart Ullared, don´t miss it;)

 

  

Av Tina - 25 oktober 2010 07:14

Jag är hemst ledsen över att jag inte har bloggat på...ja ca 100 år nu. Men det har kommit viktigare saker i vägen och jag har haft en hel del annat att tänka på.

  

Tänkte sätta i gång i kväll igen. För det finns lite skojjsigheter också som jag vill dela med mig om. Bjussar på en bild sålänge. (Snodd från vän på fejjan)

Välkomstskyltar är överskattat:


  


Av Tina - 1 oktober 2010 07:01

Det var dags för nya höga till hösten.

 

Jag VET att jag inte får den bästa kvalitén på skor när jag hovar in dem från Skopunkten. Men billiigt och bra för en till två säsonger;) Mina förra överlevde 2 vintrar. Tänkte köpa bättre och varmare närmare vintern. Men nu blir det nog för varmt med tjockfodrade. De hade en hel del snygga stövlar, stövletter och boots... Vill ha ett par nya lägre bruna också..men det är mycket man vill ha;) Det får vänta för det var höga jag behövde.... mycket spännen, nitar och snörning i år igen...


  






  


Nu fredag och underbart med helg! Blir nog lite utgång i morgon. Kram och underbar fredag på er!

 

  


Skapa flashcards