tinas vardagslyx

Alla inlägg under maj 2011

Av Tina - 28 maj 2011 15:29

Fint & kliniskt rent

är vad det är i boet nu. Och då trivs jag som bäst. Killen är i skolan och pluggar på, själv står film på schemat.


Varför blir man alltid sugen på något gott när det inte finns ett jota av den varan hemma?? Choklad vore inte fel. vi har redan handlat idag så jag pallrar mig inte ut i regnet igen! Nä, kryper ner under dunis!


 

Naglarna skall inte få lida för att jag skall slappa.....Härlig blå sommarfärg!


Kram!


 

Av Tina - 27 maj 2011 07:58

Nja, i dag vill man liksom inte

gå utanför dörren. Regn och åska, perfekt att se på film under duntäcket hela dagen! Men det går ju inte. Off to work är det som gäller först, sedan så.


Nu är det dags för mig att ta mig i kragen och börja blogga som man skall. Har pausat lite men vill verkligen tillbaka. Ibland tappar man bara gnistan...men tror den är på väg tillbaka;)


Jag blev så lycklig när jag kunde gå i lite högre klackar på bröllopet. Har nog fått det bevisat för mig att jag INTE kommer slå ihäl mig om jag spatserar i ett par. Har därför fått mer sug efter high hills=)


Dessa hade jag på bröllopet:

  

Inte de högsta av klacker, men lugn och fin. En cm i taget;)


Hittade lite tjuigt på nätet.

  

   

Men det krävs övning! Haha.


Nu mer kaffe sedan ut i regnet. Kram på er!


 



Av Tina - 22 maj 2011 16:14

Ja, vädret hurrar jag för ...


...tack vare att man kan ligga kvar under duntäcket och blogga, se på morden i Midsomer och dricka kaffe och mumsa choklad. Helt perfekt!


I går var vi på galajj hemma hos A&A. Underbart trevlig sommarfest. Grillade gott och hade en kul quiztävling. (Nope vårat lag kammade inte hem segern, men nära=)


Men idag mån knoppen mindre bra och får njuta av regnstormen utanför rutan.


Underbar söndag till folket.


   

Dessa bilder är tagna av Hella på bröllopet förra helgen.


(Lekte av mig lite i Picasa)


 

Av Tina - 18 maj 2011 07:08

...suget för att blogga!


Det var ett tag sedan.

Mycket har hänt. Har bl.a varit på ett underbart bröllop mellan Camilla & Michael

 

Underbart med bröllop.


Med bloggandet står jag förövrigt helt still. Kommer nog tillbaka.....btw. Älskar verkligen stora silverringar. Vill ha mer!

 

Hittade den här spiralringen på Glitter.


Nu mer kaffe & jobb. Adjö!


 

Av Tina - 2 maj 2011 19:08

Känner mig alltid extra slapp...


...när jag är själv hemma. Nu inleder en ny gräsänkeveckan. Morgonrocken åker på direkt och fritt val till middag. En hel halloumiost och färdig thaisoppa kanske inte är det mest nyttiga, men det var dit suget drog.


Ofta saknar jag Pontus direkt när han kliver utanför dörren sedan lägger det sig när man är hemma första kvällen och det kan vara ganska skönt att slå på den film man vill och bara slappa, men när det är dags att sova är det mindre kul att se den tomma, bäddade delen av sängen.


Nu blir det film och poppiar!


 

Skapa flashcards