tinas vardagslyx

Alla inlägg under januari 2010

Av Tina - 31 januari 2010 16:42

2 filmer till avverkade nu

 

        

Bägga va väl sådär. Men sevärda. Nu blir det mer med Sanda Bullock. Ond aning.

Häpp häpp//   

 

 

  

Av Tina - 31 januari 2010 09:38

God söndag.

 

Sovit gott? Det har jag, som en gris dessutom. Har redan varit och sprungit i tvättstugan. Hyresvärden har äntligen höjt värmen igen. kanske slipper sitta med både mysdress, morgonrock & duntäcke på en gång. Kaffe skall här pimplas. Hittade lite snygga kaffemuggar och termosar på nätet. He he, måste skaffa en termos till sommaren så man kan ha kaffe med sig på sina picnicar man skall gå på när det nu skall bli en perfekt, solig sommar :P

 

  Märke?   Filippa K

 

Fina kaffetermosar. Alla bilder grån Google.se så de kan komma från vart som helst:

    

 

    

 

Och  En klassiker från Stelton:

 

Den rosa är såååå fin, men också sååå dyr :P

 

   Min favoriiiit!!!!

 

Sitter här och tittar på gamla Melrose Place. Har fastnat för den igen nu...uselt, jag vet. Men men passar bra så här en söndag. *S*

 

I dag kommer inte bli många knop gjorda. Njo, skall städa i och för sig men det går ju fort. 

Ha en fortsatt trevlig dag vänner//     

Av Tina - 30 januari 2010 22:15

Ja, då var Robinson avslutat för den här gången....


Har varit ett lördagsnöje för mig &  killen ett tag ju. Nu lät man genast väldigt tråkig, vi hittar på annat i bland med ;) Har kommit på att jag aldrig direkt har hejjat på någon i Robinson, däremot har det alltid funnits deltagare där jag har tänkt " Nej, bara inte den idioten går & vinner"!! Robinson skakade fram ännu mer längtan till en vit strand, härligt vatten & massa sol. Suck...

 

  

  

Men årets vinnare funkade ju i alla fall.

Godnatt alla hemmasittare & välkommen hem alla partypinglers. Kram, kram //   

Av Tina - 30 januari 2010 14:19

Nu har i alla fall jag tröttnat på kylan. Boka resan HÄR!!!


  


Då drar vi då *S* //  

Av Tina - 30 januari 2010 12:32

En annan form av mode är ju film.

 

Självklart har man sina favoriter, men i bland käns det som om en film blir en het trend. Man liksom "skall" gilla den filmen.

 

En film som så många tjatade om var ju Twilight. Shit, blev lite chockad. Jag hade ändå förväntat mig att den skulle vara liiite bra, men den var verkligen ingenting för mig.

Hade jag varit 15 år så hade jag nog diggat den. *S* Inga arga miner nu TL fans :P hehe.

 

Man har ju haft rätt många favoriter genom åren. Vanlig fråga är ju vilken ens favoritfilm är. En omöjlig fråga att svara på tycker jag. Här följer några klockrena favoriter...

 

How to lose a guy in 10 days

  Har några år på nacken, men jag gillade den väldigt mkt & kan nog säga att den fortfarande passar när jag skall piggas upp.

 

SAW 1-6 

 

...dessa filmer är i dagsläget mina favoriter. Ja, jag är väldigt svag för bra skräckisar.

Hostel är inte fel den heller.


Sagan om ringen trilogin är ju riktigt bra. Har inte sett den på ett par år faktist. Snart dags igen.

   


En till favorit som tillhör en helt annan kategori är Spirited Away.

   En väldigt annorlunda story men sååå mysig. Har allt. Gillar den skarpt.


Milleniumtrilogin är inte dum den heller. Diggar skarpt!

  


Senaste biobesöket var AVATAR. Den hade jag lite förväntningar på & det visade ju sig att det blev en storfavorit.

  

Förvisso en fantasimiljö men tänk om Pandora hade funnits på rikigt. Hade varit rätt tjusigt=)


Nu har jag avslöjat en av mina djupaste hemligheter haha. Inom filmintresset i alla fall.

Det finns så  mycket mer än detta såklart men den listan blir rätt lång.

Som man säger så är film bäst på bio, håller med där men det tråkiga är att allt för många gånger störs man fortfarande av mobiler och småtjatter. kan och har aldrig förstått varför man inte kan hålla snattran i bara ca 2 timmar!! Verkar vara mycket svårt.


Nog tjtatat om film. Skall ta och titta på en till i stället.

Ha en fortsatt trevlig dag. Kram, kram //   

Av Tina - 30 januari 2010 06:44

"Fönstershoppa" mitt i natten?

 

Ja det går verkligen för sig. Vaknade redan kl 03:15. Har försökt somna om men det går verkligen inte. Så drog på min favoritserie på datorn. Ja, jag är fast i Home & Away. Australiensist sak som är en sådan där evighetsserie hehe.

 

Efer det var det återigen dags för att kolla in vad som dundrat in nytt inför våren. Hittade lite blandat smått och gott.

 

Snygga ballisar till sommaren. Från Have2have.se

 

    

....hittade även söta sandaler. Nitar funkar ju lika fint 2010 :P

 

   Även om det käns långt kvar tills man får traska i sådana saker så är det skönt att kunna glömma slasket och isen utanför dörren ett tag.

 

Snygga, nya smycken från have2have.se

    

 

Snygg väska, även den have2have.se

  

Jag gnäller över min förkylning men kom faktist på att jag har bara tagit på mig mössa en enda dag i vinter, och det var en kliig sak...kanske skall köpa ny huvudbonad?

 

    

Hatt eller mössa? Från nelly.com

 

Nu skall jag nog fortsätta titta på Wallander som jag somnade till i går. Kämpar mig igenom dessa 60 frifilmerna. Bara 21 kvar nu ;)

 

Höres senare. Kramtche//  

 

 

 

Av Tina - 29 januari 2010 18:57

Hemmagjord pizza med smarriga tillbehör....

 

ja, i dag blev det hemmagjort. Gud vad gott det var. Orkade gå till affären och storhandla med killen trots fet förkylning och lätt feber. Men nu är man äntligen hemma & det är ju inte vilken dag som helst utan den efterlänktade fredagen.

Senare blir det Let´s dance och pöppisar. Kan i och för sig inte tänka på poppcorn nu efter denna maffiga rätt=)

 

Köpte färdig pizzadeg i dag med god, kryddig tomatsås som man får till.

 

Kyckling

Lufttorkad skinka

Charlottenlök

Champijoner

Ost

 

Ruccola och kronärtskocka som tillbehör. Såååå smarrens.

 

 

 

     

Nu skall jag svälla lite. Höres om ett tag. Kram kram//  

Av Tina - 29 januari 2010 07:04

God morgon!

 

Skall bara snyta ut hjärnan sedan är jag på G.

Fredag - igen. Underbart, lika underbart varje gång. Denna helg skall inget göras mer än att jag skall kurera mig och ligga i sängen och se på massa film. Det var min tanke i alla fall.

Vi har ju ca 19 filmer kvar att se innan dessa 60-frifilmer går ut. Den 17 feb.

Gud, vad många filmer vi har sett ändå hehe.

 

Nyhet från Gina Tricot, kofta 249:-

  

 

  

 

Snyggt armband från Indiska, 29:-

   ...ha en fortsatt trevlig dag//  

Skapa flashcards