tinas vardagslyx

Alla inlägg under juni 2011

Av Tina - 13 juni 2011 21:39

God kväll!


I helgen har jag raggat sommarplagg & hittar inte ett jota! (Jo nu ljög jag. Eftersom jag var så besviken på mitt nya, oranga nagellack, köpte jag ett från favoritmärket Pieces i stället! ) *NÖJD*

Så nu klickade jag hem 3 fina sommarplagg från Bubbelroom.se


 

Whisper Small Flower Tunic VILA 299:-



   Lise Sandahl, Linnea Top 499:-



Verpen Top VILA 249:-


Samma färgtema på hela skiten, men gillade dem=) Återstår att se om det passar också.


Nu blir det ett avsnitt av Beverly Hills 90210 (från 1991) Underbart! Kram och god natt.


   





Av Tina - 10 juni 2011 07:27

Jag är kaffelös!!!


Ja det är helt otroligt. Glömde köpa mjölk i går och då är det kört med kaffet. Får nog gå till macken och handla här på morgonkvisten. Utan kaffe funkar maskineriet inte riktigt som det skall.


I går fick jag med den här underbart sköna skjortklänningen hem:

  


  


VERO MODA 300:-

Bästa är att den är strykfri!

Men nu blir det kaffejakt och i kväll kommer hjärtat hem. Detta är sista veckan som han är i värmland för sitt exjobb. Skall bli skönt att få hem honom på heltid;)


Trevlig fredag folket!


 


Av Tina - 9 juni 2011 20:15

 


  


 

Av Tina - 8 juni 2011 07:33

God morgon kära vänner!


Den här veckan började lite sämre än de flesta. Hemma sjuk med feber och brännskada. Förförra julen fick jag en kraftig brännskada i ansiktet pga sol. ( i det fallet fake / solarium) Nu har en likadan skada dykt upp i nacken och på ena axeln.


Googlade om det och har man väl bränt sig på det sättet "vänjer" sig kroppen vid det och samma bränna kan återkomma varje år vid längre vistelse i solen. Kul! Har aldrig varit överkänslig tidigare. Tyvärr har inte solskyddsfaktor hjälpt då den i stället börjar koka på huden och skadan dykt upp i allafall. Måste fortsätta prova olika märken och hitta någon faktor som duger. Riktigt drygt är vad det är.


Vi hade i allafall en bra start på långhelgen. Njöt av det fina vädret.


Balkongen har fått ett lyft med ny trall:

 Enkel trall att bara klicka ihop bit för bit. Köpte 2 kvadratmeter. 539:-

Helt ok!


Samma dag var jag även på IKEA med A-K och jag börjar bli lite rädd för mig själv.  Hittade söta glas med gröna prickar på från serien Godismix. Grönt är fint tänkte jag och passar till vår inredning.

   

Riktigt fina va? Jag var den enda som inte såg att det var gula prickar. Men det får väl gå lika bra det=)


Nu sitter jag här med kroppen insmord i aloe vera och knaprar febernedsättande. Efter detta blir jag den bleka fisen under parasollen på alla kommande semestrar *s*


Om någon besitter någon snabbläkande metod mot brännblåsor är det välkomnat. Använder den här just nu:

 


 


Av Tina - 4 juni 2011 16:55

Underbara stad, underbara sol,

 

underbara hälft!


På promenad genom stan denna underbara sommardag gjorde susen. Vi åkte in till stan och tog båten ut till Eriksberg. Mumsade på en glass och njöt i solen. Många som var ute och roffade åt sig av solen så gott det bara gick. Man får ju passa på som det heter. Jag ser nog inte Göteborg som en favoritstad men på sommaren är den för underbar=)


   

Eftermiddagen fick avnjutas på balkongen. Nu är man haft utslagen. Jobbigt att sola;) Snart middag och ett glas rosé! Trevlig lördag på er!


 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards