tinas vardagslyx

Alla inlägg under mars 2011

Av Tina - 31 mars 2011 18:02

Nä jag får väl hålla med.


Sitter och tittar på lyxfällan och detta programmet minns jag. Repris sedan några år. Riktigt ledsamt att man har en 1:a på 27 kvadratmeter, har prylar för en halv mille, 4 proppade källarföråd fulla med prylar och utemöbler och trädgårdstomtar IFALL man någongång skulle flytta till hus.


Jag har aldrig förstått att man kan ha lån och skulder på...INGENTING! Ok om du har köpt en soffa, bil, stereo eller vad 17 det nu kan vara man måste hova in på kredit men om man inte kan sätta fingret på varför man har 200 000 :- i skulder, nja då är det lite skrämmande.


By the way, om några timmar kommer min prins hem!!!! Min underbara skatt <3


Och för att studsa lite mer mellan samtalsämnerna så rekomenderar jag lacken från H&M. Bra pris, roliga och täckande färger. Nackdelen är hållbarheten, men bra för den variabla typen.


 



Av Tina - 30 mars 2011 08:27

God morgon - snorig morgon.


Kunde sova tillslut efter Pontus lilla kvällssamtal. Han gör sitt exjobb på 10 veckor i värmland. Klar till sommaren med andra ord. Låter som en evighet.

Och det kommer det kännas som. Men han får ju helgpermis;) Tur är väl det. Tack Gud för mobiltelefonen!!! Är fortfarande väldigt nöjd med min nya modell...

  


Förlkyld har man blivit också. Barajag är ok till helgen! Nu en otroligt nyttig frukost bestående av rostade mackisar och massa kaffe. Efter jobbet blir det ett besök till Östra om mamsen inte fått åka hem.


 



Av Tina - 25 mars 2011 07:51

God morgon & god fredag!


Nu kom helgen igen, vad hände med veckan? Men jag skall inte klaga.

Rabatter från diverse klubbkort är alltid tacksamt. I går var det Åhlens som besöktes. 40% rabatt på mitt smink=) Perfekt.


Jag har gnällt över att min mascara inte har räckt särskilt länge, inte konstigt för den innehåller hälften av mängden som min förra gjorde. 7,2 ml är inte svårt att förbruka (inte för mig) Har varit väldigt nöjd med den men nu testar jag nummer ett på Max Factors mascara lista. 13,1 ml.

  

Den har säkert världens fetaste borste, men jag kämpade på och resultatet blev lika bra som på min förra=)


& lite mer shopping....Alltid när jag skaffar ny mobil vill jag bevara den från repor så länge som möjigt och mobilfickan jag köpte till den förra mobilen är puts väck. Så i går blev det en ny rosa sak.

  

Passar perfekt. 99:- inne på 3.


Nu kaffe sedan ut i solen och vidare till  veckans sista arbetspass. Kram!


 


Av Tina - 24 mars 2011 07:15

God morgon kära läsare!


En kollega var på kalas här om veckan, där barnen tänkte hjälpa till med disken.


"Men var har ni diskmaskinen?"

"Vi har ingen diskmaskin, vi diskar för hand"

"Ja just det ja, ni är ju födda på 1900 - talet...."


Helt underbart hur uråldrig man kan vara *s* Bäst att skaffa diskmaskin så man hänger med i utvecklingen liksom.


Nitar still going strong. Detta linne var "borta" eller längst in i byrån. Hade helt glömt bort det. Diggar det fortfarande skarpt.

  

Ser ut som om det är 25+ ute. Men det är ett tag kvar dit. Underbara, klarblå himmel. Nu kaffe i mängder! kram.


 

Av Tina - 22 mars 2011 06:58

 

Av Tina - 19 mars 2011 14:59

God middag!


Så, åter igen har det vänt. Igår var det vinter, men bara för en dag. Nu är våren tillbaka! Underbart. Snart skall vi göra oss klara inför kvällens middag. Det bär av till majorna för en ny dejt med Camilla, Micke, Anna och Marcus. Alltid lika trevligt.

 

Kikade runt på lite sommarplagg och hittade dessa fina linnen på ginatricot.se

    

  

Har jagat det där linnet med skinnbröstficka ett tag, men verkara vara slut överalt i rätt storlek. Hm...

 

Nu skall jag lackera naglarna och fixa frippan. Får ta och önska er en trevlig lördag! kraaam!!

 

    

Av Tina - 16 mars 2011 07:07

Inte mycket sömn i natt,

och snart måste jag rusa.

 

Solen strålar liksom i dag. Längtar tills jag kan slänga på min nya skinnjackan. Måste jaga vårdojjer kom jag på.....kanske man kan hitta på Outlet i Gekås, skall dit snart ju;) Underbara lilla Ullared *s*

 

Pözz!!


  


  

Av Tina - 15 mars 2011 07:50

God morgon kära läsare!


Våren har kommit tillbaka och som vanligt trodde jag att jag hade försovit mig när solen strålar in i sovrummet och klockan inte har ringt ännu.

Underbart!!

 

Jag var ju på Guldfynd i helgen och köpte ett halsband till mig själv med den lilla vingen på. (Se tidigare inlägg) Jag var även på jakt efter en silverring. Då rekomenderade säljaren mig en ring som skulle komma från Kenzas kollektion inom kort. Den skall finnas i butik från och med idag enligt deras hemsida=) Hon hade rätt, tror det blir den;)

  


Superfin!

 

Nu blir det lingonbröd & kaffe! Trevlig tisdag.


  



Skapa flashcards