tinas vardagslyx

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Tina - 31 december 2010 10:10

God förmiddag vänner!

 

Snart är det här året slut. Fort går det. Har varit mycket nöjd med året som sagt, vissa saker hade kunnat skippas, men vi överlevde.

 

Det bästa var när jag fick träffa min familj i München igen! Underbart att se min bror efter så många år.

 

Fick se Depeche Mode för första gången!!

 

JAG BÖRJADE BLOGGA=)

 

Jag var även med om det värsta i mitt liv. Min underbara vän Anna fick hjärtstillestånd och vi visste inte om hon skulle vakna igen. Men hon kom tillbaka till oss Tack till hennes man Marcus & ambulanspersonalen för det som räddade livet på henne.

 

Vad har hänt ute i världen då?

 12 JANUARI– En kraftig jordbävning, med magnituden 7,0 på momentmagnitudskalan, drabbar Haiti. Över 150 000 människor befaras ha omkommit.

 

21 MARS Vulkanen vid Eyjafjallajökull på södra Island får ett utbrott och minst 500 människor tvingas evakueras från sina hem.

 

 

28 MARS– Den svenska biltillverkaren Volvo Personvagnar säljs till kinesiska Geely Automobile

  

 

14 APRIL Vulkanen vid EyjafjallajökullIsland får ett nytt kraftigare utbrott som leder till att en stor del av flygtrafiken i Europa tvingas ställas in på grund av utsläpp av aska.

 

 20 APRIL – En oljerigg i Mexikanska golfen strax utanför den amerikanska delstaten Louisianas kust exploderar, vilket resulterar i ett omfattande oljeutsläpp.

 

19 JUNI Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling gifter sig i Storkyrkan i Stockholm

 

11 DECEMBER – En självmordsbombare spränger sig och sin bil i centrala Stockholm


 

AVLIDNA 2010

 

28 DECEMBER Agathe von Trapp , 97, österrikisk-amerikansk sångerska, medlem av Trapp familjen (sound of music)

 

28 NOVEMBER Leslie Nielsen , 84, kanadensisk-amerikansk skådespelare ( Airplane! , Den nakna pistolen ), av lunginflammation

 

12 AUGUSTI Tab Baker , 50, amerikansk skådespelare ( Prison Break ), hjärtattack

 

 

Jaha, och så uppmuntrande var jag. Höll på att få med Michael jackson och patrick swayze också. ( Avlidna 2009) Bara för att tiden går så fort.

 

Nä, skäll på mig. Vad tragisk jag är. Det var inte många fina stunder jag fick med här. Jeez. ber om ursäkt för det.

 

Kan pigga upp med lite, Mitt år i bilder!

 

    

 

 

  

 

 

 

 

Skapa flashcards